Rekrutacja dzieci do oddziału przedszkolnego
w Zespole Szkół im. Stanisława Konarskiego
w Starej Wsi II w roku szkolnym 2016/2017
§ 1 Zasady rekrutacji dzieci tworzy się na podstawie przepisów:
1) Ustawa o Systemie Oświaty z dnia 7 września 1991 r. ze zmianami wynikającymi z ustawy z dnia 28 grudnia 2015 r. zmianie Ustawy o Systemie Oświaty oraz niektórych innych ustaw ( Dz. U. z dn. 03. 01 2014 r. poz. 7 ze zmianami)
2) Statut Zespołu Szkół w Starej Wsi II - Realizacja obowiązku przedszkolnego.
§ 2 Postanowienia ogólne
1. Postępowanie rekrutacyjne do oddziału przedszkolnego jest przeprowadzane w szkole
w marcu na kolejny rok szkolny.
2. O przyjęciu dziecka do oddziału przedszkolnego decyduje dyrektor szkoły po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego.
3. Ilekroć w treści zasad przyjmowania dziecka do oddziału przedszkolnego jest mowa o:
1) oddziale przedszkolnym - należy przez to rozumieć oddział przedszkolny w Zespole Szkół im. Stanisława Konarskiego w Starej Wsi II, działającego w ramach ustawy o systemie oświaty,
3) dyrektorze szkoły – należy przez to rozumieć dyrektora Zespołu Szkół im. Stanisława Konarskiego w Starej Wsi II,
4) dziecku – należy przez to rozumieć wychowanka oddziału przedszkolnego w Zespole Szkół im. Stanisława Konarskiego w Starej Wsi II,
5) kandydacie – należy przez to rozumieć dziecko ubiegające się o przyjęcie do oddziału przedszkolnego w Zespole Szkół im. Stanisława Konarskiego w Starej Wsi II,
6) organie prowadzącym – należy przez to rozumieć Gmina Limanowa,
wójcie gminy – należy przez to rozumieć Wójta Gminy Limanowa,
7) rodzicach – należy przez to rozumieć rodziców, prawnych opiekunów dziecka oraz osoby (podmioty) sprawujące pieczę zastępczą nad dzieckiem,
8) rodzinie wielodzietnej – należy przez to rozumieć rodzinę wychowującą troje i więcej dzieci,
9) osobie samotnie wychowującej dziecko – należy przez to rozumieć pannę, kawalera, wdowę, wdowca, osobę pozostającą w separacji orzeczonej prawomocnym wyrokiem sądu, osobę rozwiedzioną, chyba, że osoba ta wychowuje wspólnie, co najmniej jedno dziecko z jego rodzicem.
§ 3 Kandydaci do oddziału przedszkolnego
§ 4 Kryteria i terminy postępowania rekrutacyjnego
1) wielodzietność rodziny kandydata – 1 pkt,
2) niepełnosprawność kandydata – 1 pkt,
3) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata – 1pkt,
4) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata – 1 pkt,
5) niepełnosprawność rodzeństwa kandydata – 1 pkt,
6) samotne wychowywanie kandydata w rodzinie – 1 pkt,
7) objęcie kandydata pieczą zastępczą – 1 pkt.
4. W przypadku równorzędnych wyników na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego, o którym mowa w ust. 3 lub jeżeli po zakończeniu tego etapu szkoła nadal dysponuje wolnymi miejscami, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę następujące kryteria określone przez organ prowadzący, o różnej wartości, określonej liczbą punktów:
1) dziecko i jego rodzeństwo kontynuuje edukację w placówce - 4 pkt,
2) dziecko wychowuje się w rodzinie o wyjątkowo trudnej sytuacji rodzinnej i jest objęte pomocą socjalną - 2 pkt,
3) dziecko będzie korzystało ze świetlicy szkolnej ze względu na pracę zawodową lub naukę w systemie dziennym rodziców – 1pkt.
5. Kandydaci zamieszkali poza obszarem Gminy Limanowa mogą być przyjęci do oddziału przedszkolnego, jeżeli po postępowaniu rekrutacyjnym zgodnie z ust. 1 - 4 w oddziale przedszkolnym są wolne miejsca.
6. Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego oddział przedszkolny nadal dysponuje wolnymi miejscami dyrektor przeprowadza postępowanie uzupełniające.
§ 5 Dokumentacja rekrutacyjna kandydatów do oddziału przedszkolnego
karta zgłoszenia dziecka do oddziału przedszkolnego na rok szkolny 2016/2017
deklaracja o kontynuowaniu nauki w oddziale przedszkolnym w roku szkolnym 2016/2017
ZARZĄDZENIE NR 4/2016
Dyrektora Zespołu Szkół w Starej Wsi II z dnia 1 marca 2016 r.
w sprawie powołania komisji do przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do oddziału przedszkolnego
na rok szkolny 2016/2017
przy Szkole Podstawowej nr 2 w Starej Wsi
w Zespole Szkół im. Stanisława Konarskiego w Starej Wsi II.
Działając na podstawie § 11 rozporządzenia Ministra Edukacji z dnia 2 listopada 2015 r. w sprawie sposobu przeliczania na punkty poszczególnych kryteriów uwzględnianych w postępowaniu rekrutacyjnym, składu
i szczegółowych zasad komisji rekrutacyjnej, szczegółowego trybu i terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego (Dz.U. poz. 1942) zarządza się co następuje:
§ 1. Powołuję Komisję Rekrutacyjną do przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego i uzupełniającego do oddziału przedszkolnego na rok szkolny 2016/2017 w składzie:
Pani Elżbieta Daniel – przewodnicząca komisji
Pani Wiesława Halat – członek komicji
Ks. Daniel Świątek - członek komisji
§ 2.1. Do zadań komisji rekrutacyjnej należy weryfikacja spełniania przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.
2. Przewodniczący komisji rekrutacyjnej umożliwia członkom komisji zapoznanie się z wnioskami o przyjęcie do oddziału przedszkolnego i załączonymi do nich dokumentami oraz ustala dni i godziny posiedzeń komisji.
3. Posiedzenia komisji rekrutacyjnej zwołuje i prowadzi przewodniczący komisji.
4. Przewodniczący komisji rekrutacyjnej może zwoływać posiedzenia komisji poza ustalonymi dniami i godzinami posiedzeń komisji.
5. Prace komisji rekrutacyjnej są prowadzone, jeżeli w posiedzeniu komisji bierze udział co najmniej 2/3 osób wchodzących w skład komisji.
6. Osoby wchodzące w skład komisji rekrutacyjnej są obowiązane do nieujawniania informacji o przebiegu posiedzenia komisji i podjętych rozstrzygnięciach, które mogą naruszać dobra osobiste kandydata lub jego rodziców, a także nauczycieli i innych pracowników szkoły.
7. Protokoły postępowania rekrutacyjnego zawierają w szczególności:
- datę posiedzenia komisji rekrutacyjnej,
- imiona i nazwiska przewodniczącego oraz członków komisji obecnych na posiedzeniu,
- informacje o podjętych czynnościach lub rozstrzygnięciach.
8. Protokół podpisuje przewodniczący i członkowie komisji rekrutacyjnej.
9. Komisja podaje do publicznej wiadomości: - listę kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych;- listę kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.
§ 3.Harmonogram czynności w postępowaniu rekrutacyjnym oraz postępowaniu uzupełniającym określa Zarządzenie Nr 7/2016 Wójta Gminy Limanowa z dna 31 stycznia 2016 r. – załącznik.
§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.