ZASADY REKRUTACJI UCZNIÓW DO PUBLICZNEGO GIMNAZJUM
W STAREJ WSI II w roku szkolnym 2016/2017
Podstawa prawna:
1) Ustawa o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r.(Dz. U. Nr 256, poz. 2672 z późn. zm.),
2) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 20 lutego 2004 roku w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do szkół publicznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (Dz. U. Nr 26, poz. 232 z późn. zm.),
3) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (Dz. U. Nr 61, poz. 624 z późn. zm.).
4) Statut Zespołu Szkół w Starej Wsi II.
5) ZARZĄDZENIE NR 4/16 MAŁOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY z dnia 29 marca 2016 r. zmieniające zarządzenie w sprawie harmonogramu czynności w postępowaniu rekrutacyjnym oraz postępowaniu uzupełniającym do klas pierwszych gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych, na semestr pierwszy szkół policealnych oraz do klas pierwszych gimnazjów dla dorosłych i liceów ogólnokształcących dla dorosłych na rok szkolny 2016/2017 w województwie małopolskim
6) Terminy rekrutacji ustala Małopolski Kurator Oświaty:
- Rekrutacja uczniów do klasy I na rok szkolny 2016/2017 prowadzona będzie w (od 11 kwietnia – 28 czerwca 2016 r.) – uzupełniająca 21-22 lipca
- Przedkładanie oryginałów świadectw ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczeń o wynikach sprawdzianu od 24 czerwca do 28 czerwca 2016 r.
- Podanie wyników postępowania rekrutacyjnego do publicznej wiadomości w formie list kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych - 15 lipca 2016 r. godz. 13.00. oraz 17 sierpnia 2016 r.
- Potwierdzenie woli podjęcia nauki w gimnazjum przez kandydatów umieszczonych na liście zakwalifikowanych do przyjęcia, poprzez dostarczenie oryginału świadectwa ukończenia szkoły podstawowej oraz oryginału zaświadczenia o wynikach sprawdzianu w klasie szóstej do 18 i 19 lipca 2016 r. oraz 18 i 19 sierpnia 2016 r.
- Ustalenie i podanie do publicznej wiadomości 20 lipca 2016 r. godz. 13.00 listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych do szkoły, oraz 22 sierpnia 2016 r.
- O terminie rekrutacji rodzice zostaną poinformowani na stronie internetowej szkoły, tablicy ogłoszeń w budynku szkoły i drzwiach wejściowych.
- Informacje o zasadach rekrutacji można uzyskać w sekretariacie szkoły, na stronie szkoły www.zs-starawies2.ploraz pod nr telefonu 183329787
- Kryteria i terminy postępowania rekrutacyjnego:
- Do klasy pierwszej przyjmuje się z urzędu młodzież zamieszkałą w obwodzie Publicznego Gimnazjum w Starej Wsi II na podstawie zgłoszenia rodziców złożonego w sekretariacie szkoły w terminie od 11 kwietnia – 28 kwietnia oraz 21-22 lipca 2016 r. ( wzór zgłoszenia – zał. Nr 1 dostępny na stronie internetowej szkoły).
- Młodzież zamieszkałą poza obwodem szkoły przyjmuje się od od 11 kwietnia – 28 kwietnia oraz 21-22 lipca 2016 r. na wniosek rodziców w przypadku, gdy szkoła dysponuje wolnymi miejscami. (wzór wniosku – zał. Nr 2 dostępny na stronie internetowej szkoły).
- W przypadku, gdy liczba chętnych spoza obwodu szkoły jest większa niż liczba miejsc, młodzież przyjmuje się z uwzględnieniem następujących kryteriów:
- laureat lub finalista ogólnopolskich olimpiad przedmiotowych oraz laureat konkursów przedmiotowych o zasięgu wojewódzkim lub ponad wojewódzkim-3 pkt
- w szkole obowiązek szkolny spełnia rodzeństwo danego kandydata – 3 pkt.,
- miejsce pracy rodziców kandydata znajduje się w pobliżu szkoły – 1 pkt.,
- w obwodzie szkoły zamieszkują krewni kandydata (dziadkowie) wspierający rodziców w zapewnieniu mu należytej opieki – 1 pkt.
- W przypadku równej liczby punktów uwzględnia się również kolejność zgłoszeń.
- Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora Do jej zadań należy w szczególności:
- ustalenie i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych do szkoły zawierającej ich imiona i nazwiska w kolejności alfabetycznej oraz podanie liczby wolnych miejsc,
- sporządzenie protokołu postępowania rekrutacyjnego ,
- Uczeń zostaje do szkoły jeżeli w wyniku postępowania rekrutacyjnego został zakwalifikowany przez komisję oraz złożył w sekretariacie szkoły wymagane dokumenty (zgłoszenie lub wniosek, zdjęcie do legitymacji, skrócony akt urodzenia dziecka do wglądu, świadectwo ukończenia szkoły podstawowej, zaświadczenie o wynikach sprawdzianu, stosowne orzeczenie poradni psychologiczno - pedagogicznej).
- Rodzice ucznia przyjętego do klasy pierwszej zobowiązani są do osobistego potwierdzenia w sekretariacie szkoły woli podjęcia nauki w Publicznym Gimnazjum w Starej Wsi II. W przypadku podjęcia przez dziecko nauki w innej szkole zobowiązani są niezwłocznie o tym fakcie powiadomić sekretariat szkoły.
- W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości (10 lipca 2014 r. godz. 13.00) listy uczniów przyjętych i nieprzyjętych, rodzic ucznia może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia do szkoły.
- Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica ucznia. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia, oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.
- Rodzic ucznia może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.
- Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania. Na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły służy skarga do sądu administracyjnego.
- Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego szkoła nadal dysponuje wolnymi miejscami, dyrektor, szkoły przeprowadza postępowanie uzupełniające.
- W rekrutacji uzupełniającej kryteria i zasady rekrutacji stosuje się te same jak w rekrutacji w miesiącu od kwietnia do czerwca 2016 r.
karta zgłoszenia dziecka do klasy I gimnazjum na rok szkolny 2016/2017
ZARZĄDZENIE NR 6/2016
Dyrektora Zespołu Szkół w Starej Wsi II z dnia 04 kwietnia 2016 r. w sprawie powołania komisji do przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do klasy pierwszej na rok szkolny 2016/2017do Publicznego Gimnazjum w Starej Wsi w Zespole Szkół im. Stanisława Konarskiego w Starej Wsi II.
Działając na podstawie § 11 rozporządzenia Ministra Edukacji z dnia 2 listopada 2015 r. w sprawie sposobu przeliczania na punkty poszczególnych kryteriów uwzględnianych w postępowaniu rekrutacyjnym, składu i szczegółowych zasad komisji rekrutacyjnej, szczegółowego trybu i terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego (Dz.U. poz. 1942)
zarządza się co następuje:
§ 1. Powołuję Komisję Rekrutacyjną do przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego i uzupełniającego do klasy pierwszej Publicznego Gimnazjum w Starej Wsi na rok szkolny 2016/2017 w składzie:
Pani Lucyna Pazdur – przewodnicząca komisji
Pani Dorota Sewielska – członek komicji
Pani Maria Wyżycka - członek komisji
§ 2.1. Do zadań komisji rekrutacyjnej należy weryfikacja spełniania przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.
2. Przewodniczący komisji rekrutacyjnej umożliwia członkom komisji zapoznanie się z wnioskami o przyjęcie do oddziału przedszkolnego i załączonymi do nich dokumentami oraz ustala dni i godziny posiedzeń komisji.
3. Posiedzenia komisji rekrutacyjnej zwołuje i prowadzi przewodniczący komisji.
4. Przewodniczący komisji rekrutacyjnej może zwoływać posiedzenia komisji poza ustalonymi dniami i godzinami posiedzeń komisji.
5. Prace komisji rekrutacyjnej są prowadzone, jeżeli w posiedzeniu komisji bierze udział co najmniej 2/3 osób wchodzących w skład komisji.
6. Osoby wchodzące w skład komisji rekrutacyjnej są obowiązane do nieujawniania informacji o przebiegu posiedzenia komisji i podjętych rozstrzygnięciach, które mogą naruszać dobra osobiste kandydata lub jego rodziców, a także nauczycieli i innych pracowników szkoły.
7. Protokoły postępowania rekrutacyjnego zawierają w szczególności:
- datę posiedzenia komisji rekrutacyjnej,
- imiona i nazwiska przewodniczącego oraz członków komisji obecnych na posiedzeniu,
- informacje o podjętych czynnościach lub rozstrzygnięciach.
8. Protokół podpisuje przewodniczący i członkowie komisji rekrutacyjnej.
9. Komisja podaje do publicznej wiadomości:
-listę kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych;
-listę kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.
§ 3.Harmonogram czynności w postępowaniu rekrutacyjnym oraz postępowaniu uzupełniającym określa ZARZĄDZENIE NR 4/16 MAŁOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY z dnia 29 marca 2016 r. zmieniające zarządzenie w sprawie harmonogramu czynności w postępowaniu rekrutacyjnym oraz postępowaniu uzupełniającym do klas pierwszych gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych, na semestr pierwszy szkół policealnych oraz do klas pierwszych gimnazjów dla dorosłych i liceów ogólnokształcących dla dorosłych na rok szkolny 2016/2017 w województwie małopolskim – załącznik.
§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.